Waarom heb ik een ERP integratie nodig?


Waarom heb ik een ERP integratie nodig?

In de vorige blog hebben we uitgelegd wat een ERP koppeling doet: deze linkt SOLIDWORKS aan uw ERP omgeving en zet automatisch stuklijsten en artikelinformatie over tussen beide systemen. Maar waarom is dit nou zo handig?

Fouten voorkomen en overzicht houden

Bij menselijk werk is er altijd kans op fouten. Tijdens het overtypen bijvoorbeeld, of omdat er iets vergeten wordt. Ook bij veranderingen is de foutkans niet gering. De eerste keer dat een stuklijst naar het ERP wordt overgezet, is dit nog makkelijk. Er staat nog niks in het ERP, dus u hoeft nergens op te letten. Maar als er dingen veranderen is het overzicht al snel weg, vooral bij grote assembly's. Denk bijvoorbeeld ook aan langlopende items. Als een onderdeel een lange levertijd heeft, kan het zijn dat u deze al bestelt voordat het hele product getekend is. Als het hele ontwerp af is, geeft u handmatig de stuklijst in het ERP in. De kans bestaat dat het langlopende artikel dan dubbel wordt besteld. Een integratie die informatie uit het ERP en SOLIDWORKS met elkaar vergelijkt, kan hierbij een uitkomst bieden.

Tijdswinst en leuker werk

Heel simpel gezegd: al het werk dat automatisch gebeurt, scheelt flink in tijd. U hoeft niet meer handmatig lijsten over te typen, waardoor het vrijgaveproces van SOLIDWORKS naar ERP een stuk sneller gaat. Daarnaast is het overtypen van stuklijsten een saaie klus. Die tijd kunt u wel beter besteden! Wanneer dit automatisch gaat bespaart u dus niet alleen tijd, maar het saaie werk wordt u uit handen genomen. Zo kunt u uw tijd het meest efficiënt besteden aan echte, leuke taken.

Kortom: de integratie zorgt ervoor dat er genoeg informatie naar het ERP gaat met zo min mogelijk handwerk. Zo houdt u het overzicht, worden (typ)fouten voorkomen en wint u tijd (en werkplezier!).

Blogoverzicht